11 Şubat 2015 Çarşamba

ÇAPAK

Ertesi güne hazır olmadığını bilerek yattığın bir gecede; ertesi gün ne giyeceğini düşünürsün ilk kalktığında gitmen gereken işe yetişmek için acele ederken. Önünde ebeveyn gardırobu vardır da -ki içinde giymediğin bir sürü kıyafet var ya, sevabına ayıkla da ver birilerine bari- açar bakarsın aval aval hani. Zaten sabah kalktığında ilk iş olarak, bunu düşünmemeli insan. Çünkü, beyaz bir duvara -ya da rengi fark etmez bazen- anlamsızca bakmakla eşdeğer bir şeydir bu. Saatlerce hipnotize olmuş gibi bakabilirsin gerçekten de öyle... Kıyafetler dile gelip konuşsa "Beni giy." diye, çözülebilirsin belki ama sen lâl olmakla meşgul olduğun ve gerçek hayatta da eşyalar konuşmadığından dolayı bakıyorsundur öyle bön bön eteklere, elbiselere, kazaklara gözündeki çapağın mahmurluğuyla. Sonra, yatmadan önce kafanda tasarladığın "Yarın şunları giyerim." kombininin tam zıttı olan ne varsa söküp alırsın askısından. Alelacele üstüne geçirip evden çıkıverirsin gözündeki çapakla.. (çapak = uykunun ardından bağırırken sana akıttığı yaş)
Eğer; giydiğim kıyafeti sanki başka birinin üzerime olmayan giysisi gibi emanet hissedersem, günüm rahat geçmez asla. ("Benim gibi biri varmış demek", diyen biri olsa sevinirim şu an...) Durunamam bütün gün o üstümdekilerle; kendime diken olup, başkalarına batarım. Böyle sebepsiz gerginliklere mahal vermemek için, insan kendini rahat hissedebileceği gibi giyinebilmeli..
Kamuda çalışmama rağmen klasik giyinmek zorundayım da ondan mı yazdım bunları, hayır. Ben kafama göre davranabiliyorum hala, bahtımın ve şansımın bana "Hadi yine iyisin." dediği bir kurumda çalışıyorum. (şükür)
Mesele, yarın ne giyeceğimi bilmiyorum. Ebeveyn gardırobu bana bakıyor şu an. Kapalı kapaklar ardındaki kıyafetler bağırıyor onları giymem için.
Sabah kalktığımda (sabah?!) yine aceleyle en saçma kıyafeti üzerime geçirip, çalıştığımı tam olarak hissedemediğim işime giderek, kendimi huzursuz geçireceğim bir güne hazırlamam gerekiyor...
Ve bunun gibi saçma sebeplerle uykuya dalamıyorum bir türlü ben çoğu gece.
Mesele bu...
Ey koyun, geldiysen çitten atla hadi. Yarın iş var!

11.02.2015 02:55

Hiç yorum yok: